בביה"ס העל יסודי לחינוך מיוחד יהודה הלוי בנתניה, מתנהל ניסוי שפותח בביה"ס, ועוסק ביצירת קשרים חברתיים וזוגיים. הניסוי הוא סדנה שבה מופעל מודל בית ספרי מבוסס מולטימדיה. במסגרת המודל מתועדים במצלמת וידאו מפגשים בין תלמידים ותלמידות. משתתפי הסדנה צופים בתיעוד המפגשים, ובעקבות הצפייה מגיעים ביחד להגדרת השינויים הרצויים בהתנהגות.
מטרות הסדנה הן להעניק לתלמידים את האפשרות לבטא מחשבות ורגשות ביחס לקשרים זוגיים שלהם בהווה ובעתיד, ולסייע להם להבין תהליכים ביצירת קשר חברתי וזוגי. באמצעות הסדנה רוכשים התלמידים מיומנויות חברתיות. בסדנה משתתפים התלמידים מהשכבה הבוגרת, בגילאי 17-21, שיש להם קשרים קרובים עם חבר או חברה מקבוצת השווים. לדברי גילי ורדי מביה"ס, במחקרים נמצא כי לבעלי פיגור יש צורך, בדיוק כמו לאוכלוסייה הרגילה, ליצור קשרים זוגיים. אולם לאוכלוסייה זו יש חסך בעצמאות ויוזמה, וכן חוסר ניסיון ותמימות, המהווים מכשול בדרך לעצמאות בין-אישית, כמו גם לעצמאות מינית.
ביה"ס הניסויי לחינוך מיוחד יהודה הלוי בנתניה מפעיל סדנה לחינוך לזוגיות
בסדנה מצולמת ההתנהגות של התלמידים והיחסים שלהם אחד כלפי השני. התלמידים צופים בסרטים ולומדים לנתח אותם.