"אפשר גם אחרת" מאת ד"ר יעל פישר, ספר חדש בהוצאת מכון מופ"ת, עוסק בהצלחה של שילוב הורים במוסדות חינוך שונים. בספר מתוארים סיפורי הצלחה של שלושה בתי ספר יסודיים השונים במאפיינים שלהם ובדפוסי מעורבות ההורים, בכללם בית ספר ממלכתי, בית ספר ממלכתי דתי ובית ספר ערבי. אין מטרת הספר להציע מודל מוצלח אחד, אלא להדגיש את חשיבות מעורבותם של ההורים בחינוך ילדיהם ומציאת הדרך בה תתקיים הרמוניה ביחסים שבין ההורים למורים.
הספר נועד לשמש אנשי חינוך, סטודנטים להוראה והורים, כולם ימצאו בספר המשגה של שיתוף הורים מוצלח, וכן אפשרות לבתי הספר ללמוד מההצלחות המתוארות בו ובכך יוכלו לבחון ולבחור את המודל או חלקים ממנו המתאים לאופי בית הספר בכדי להשביח את עבודתו המשותפת עם ההורים.
מחברת הספר, ד"ר יעל פישר, היא מרצה בכירה ב"אחוה" המכללה האקדמית לחינוך, חוקרת בכירה במכון סאלד – המכון הארצי למחקר במדעי ההתנהגות, ויועצת אקדמית למוסדות חינוך רבים, רשויות מקומיות ולמשרד החינוך. שותפה לפיתוח מדיניות הכשרת מנהלי בתי ספר בישראל, והכשירה דורות רבים של מנהלים במגזר היהודי, הערבי והדרוזי. בשנים האחרונות עסקה רבות בחקר מקומם של ההורים בבית הספר. מומחית גם בתחומים של מיומנויות ניהול, מדיניות החינוך ופיתוח מצוינות, ומרצה עליהם בפורומים מגוונים.ספרה הראשון, הדרך למצוינות: סיפורי הצלחה של בתי ספר (2008), המתעד סיפורי הצלחה של בתי ספר שנחשבו טובים והצליחו להיהפך למצוינים, תרם רבות להבנת התהליכים בבית הספר המובילים למצוינות פדגוגית וארגונית וכן לקשרי קהילה מוצלחים של בתי ספר.