סקר חדש, שנערך לאחרונה עבור מכון מופ"ת, עסק ביחס של ההורים אל משחקי המחשב. הסקר נערך על ידי מכון רפי סמית, והשתתפו בו 250 הורים לילדים בגילאי 6-18. הסקר הוצג בכנס שעסק בתרומת משחקי המחשב ללמידה, שנערך לאחרונה במכון מופ"ת. מן הסקר עולים הממצאים הבאים; ילדים מקדישים בממוצע כשעתיים ביום למשחקי מחשב. כ-62% מההורים חושבים שמשחקי המחשב לא תורמים להתפתחות הילדים. כ-68% מההורים מבקשים מילדיהם להפסיק לשחק במחשב כאשר הם משתמשים בו זמן ארוך. כ-69% מההורים לילדים בוגרים – 13-18 – תומכים בכך שהילד יכין שיעורי בית באמצעות משחקי מחשב, לעומת 57% הורים לילדים צעירים – 6-12. הורים מציינים, כי הילדים יכולים להיעזר במשחקי מחשב במקצועות כמו היסטוריה, גיאוגרפיה, אנגלית ומתמטיקה. לכ-78% מההורים יש ציפיות שמשחקי המחשב במערכת החינוך יובילו לשיפור הישגי ילדיהם. כ-97% מההורים רואים במשחקי המחשב רק תוספת לעבודת המורה ולא תחליף לה. משחקי מחשב יכולים לגוון ולהעשיר את הלמידה. ידוע כי תינוקות לומדים באמצעות משחקים. מידת השימוש במשחקים נעלמת עם הגיל. גם צורת המשחק משתנה וגם הסוגים שלהם. כאשר הילדים מגיעים לביה"ס היסודי יוצאים המשחקים אל מחוץ לכיתה, וכמעט שאין להם מקום בתהליך הלמידה הפורמאלי. מומחי חינוך, שעוסקים במחשבים בחינוך ובתרומת משחקי המחשב ללמידה, מציינים כי משחקי מחשב לא מעטים יכולים דווקא לתרום להתפתחות הילד. כך, לשמל, משחקים המקנים מידע, משחקי אסטרטגיה המפתחים כושר חשיבה, משחקי קבוצה, המפתחים עבודת צוות, תחרותיות הוגנת ושיתוף פעולה ועוד. משחק מרתק יכול להוביל את הלומד ללמידה מרצון. הלמידה באמצעות משחק היא חווייתית ומהנה, התגובות להתנהלות הלומד במשחק הן מיידיות ואמיתיות, וכישלון אינו גורר עונש אלא הזדמנות נוספת במשחק הבא.