"אני יוצאת מהאימון עם מחברת המסע שליוותה אותי לאורך כל הדרך .. יש שם מילים שלא יוצאות לי מהראש .. זה עוזר ברגעים של חוסר בטחון ומבוכה, אז אני שולפת אותן מארסנל הזיכרונות. כשמתנגן לו ברדיו השיר 'קח אותו לאט את הזמן'..זה עוזר לי להיזכר שהמצב טוב, שזה הקצב שלו (של הילד שלי) וזה בסדר. כל פעם אני שולפת משהו מתהליך האימון .. זה נותן לי כוח ותקווה" (אם שעברה אימון באגודת ניצן).
תשכחו מטיפים, תשכחו מעצות, תשכחו מהנחיות "עשה ואל תעשה" כאמצעי ללמד הורים להתמודד עם אתגרי ההורות בעידן המודרני.
הספר החדש של מלי דנינו, מנכ"ל אגודת ניצן (לקידום ילדים ובוגרים עם ליקויי למידה ו/הפרעת קשב וריכוז), חושף תהליך אימוני מרתק, שנועד להורה, לכל הורה (לא רק של הילד עם ליקויי הלמידה), לגלות בתוך תוכו את הכוחות, את התשובות ואת דפוסי ההתנהגות האישיים שלו, אשר יסייעו לו להתמודד עם אתגרי ההורות.
בניגוד לסגנון המקובל לאחרונה בקרב אנשי חינוך ויועצים של הכוונת הורים כיצד לנהוג עם ילדיהם במצבים שונים, הרי שספר זה מציג תפיסת עולם ערכית שונהבתכלית, נטולת שיפוט וביקורת כלפי ההורים, שעיקרה: רק ההורה יודע איך לנהוג עם ילדו.
גלילאו גליליי אמר: "אי אפשר ללמד אדם דבר. ניתן רק לעזור לו לגלות זאת מתוך עצמו".
מלי דנינו מסבירה: "באגודת ניצן פיתחנו תהליך אימוני קצר מועד להורים, שנועד לחולל שינוי בקשר שלהם עם ילדיהם. הספר החדש הינו פרי הכשרתם של למעלה מ- 60 מאמנים (שהם אנשי מקצוע במקצועות החינוך והטיפול) וניסיון של עשרות שנים בסיוע להורים לילדים עם לקויות למידה. הספר כולל בתוכו סיפורי הורים קצרים מחדר האימון, וכוחו בכך שהוא מאגד את מודל העבודה, שאנו מיישמים בתהליך האימוני, עם סיפורי ההורים וחוויותיהם הייחודיות, אשר משמשים יחדו השראה לקוראים ובסיס להעצמה.
למי מיועד הספר?למרות שנכתב עבור הורים לילדים עם ליקויי למידה ו/או הפרעת קשב וריכוז ופותח צוהר לעולמם הרגשי, פונה הספר לכלל ההורים, שמתמודדים עם אתגרי ההורות. כמו כן, הוא פונה גם לאנשי מקצוע – מאבחנים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים, יועצים חינוכיים, מטפלים, עובדים סוציאליים, רופאי ילדים ואחרים, שתרים אחר דרכים חדשות לסייע להורים וילדיהם.
לדברי דנינו:"הספר יכול לסייע להורים המבקשים לשפר את הקשר עם ילדם כדי לבנות הורות מעצימה ומיטיבה. התקווה היא כי באמצעות התהליך האימוני הם יעברו מהשלב האינטואיטיבי – הדרך שבה ההורים פועלים בדרך כלל – לשלב בו הם מנתחים כיצד הם פועלים באופן קוגניטיבי (נותנים שם למה שהם מרגישים וחושבים) – לשלב הפעולה. שלב שבו הם מציבים לעצמם יעדים ברי השגה. חלק חשוב בלמידה נוגע ליכולת ההקשבה של ההורים לילדים, שהיא מיומנות נרכשת. חלק מהותי נוסף בלמידה הוא היכולת של ההורה ליישם את סגנון החשיבה, שרכש בתהליך האימוני, למצבים נוספים בחייו (זוגיות, קריירה, קשרים חברתיים וכיו'ב)".
הספר יצא לאור בהוצאת רימונים ומחירו 96 ש"ח.