למורה השפעה מרובה ותפקיד מכריע בשילוב תלמידים לקויי למידה ובעלי הפרעות קשב בכתה. עליו להתמודד עם מגוון רחב של תלמידים אשר בנוסף לקשייהם האובייקטיבים צברו תסכולים וכישלונות בתחום הלימודי, החברתי, הרגשי או ההתנהגותי.
אחד המנבאים החשובים להצלחת הילדים, הוא שיתוף פעולה בין כל הגורמים המטפלים, הכולל את המורים ההורים והילד אל מול הלקות.
מערכת החינוך עוברת בשנים האחרונות שינויים רבים, המקשים על המורה למצוא את הדרכים כיצד להידבר עם ההורים. להורים בעידן הפוסט מודרני מתייחסים כאל לקוחות, הצורכים והאמורים להיות מרוצים משירותי החינוך הניתנים בבית הספר. בנוסף, עם אובדן הסמכות ההורית, ההורים מטילים את האחריות על בית הספר.
לתהליך האימוני יש השפעה על תהליכים אישיים וארגוניים בבית הספר, בהיותו ממצה את יכולתו של האדם ומפיק ממנו את המיטב: מורים בעלי תפיסת מסוגלות, תחושת יכולת ומחויבות גבוהה כלפי התלמידים המשולבים, יתמודדו ביעילות רבה יותר עם בעיות התנהגות. אימון מורים עשוי להפוך את האתגר שבשיתוף פעולה עם ההורים להזדמנות שתשפר את תפקודם ותגביר את תחושת ההנאה ושביעות הרצון שלהם מעבודתם.
בהיותי אמא לנער לקוי למידה, ומנסיוניי המקצועי כמורה וסגנית מנהלת בחטיבת ביניים, למדתי כיצד לשלב אופטימלית תלמידים מתקשים בכיתה הרגילה. ההתפתחות המקצועית שלי בהמשך, הובילה אותי לפיתוח מודל ייחודי – "להפוך את כיוון הספירלה", שהוצג בכנס שניידר ללקויות למידה לפני כשנה. לדעתי, השילוב של הילד המיוחד בשיטה שפיתחתי, מאפשר התבוננות במראה דו צדדית בקונספט לא מוכר בזירה החינוכית. נקודת המבט היא מעולם האימון האישי (coaching) להנעת תהליך הצמיחה אצל ילדים לקויי למידה ולמתן כלים תכליתיים לדיאלוג מקדם בין ההורים לבית הספר.
מצאתי לנכון להביא חוות דעת מאנשי מקצוע שנחשפו לעבודתי;
ד"ר ליאורה קרפ גבעון, מנחת קורס למורים בפועל לקראת הסמכה לחינוך מיוחד במכללת סמינר הקבוצים;
ברצוני להודות לך בשמי ובשם הסטודנטים. הרצאתך חשפה והעמיקה את נקודות המבט של הילדים והוריהם, ומצוקתם מול המערכת. האותנטיות שבדבריך, המקצועיות, הדוגמאות האישיות והרקע ששיתפת אותנו – אפשרו להבין באופן ברור את תחושתם והתנהלותם של כל הנוגעים בדבר. הסדנה שהעברת נתנה הצצה לכלי האימון שבו ניתן להשתמש בעבודה בשטח, וגרמה לתובנות רבות.
אאידה, יועצת בית ביה'ס תל'י הוד השרון
ברצוננו להודות לך על ההרצאה שנתת בפני הצוות החינוכי במהלך יום ההיערכות . דבריך הוצגו על ידיך בצורה מקצועית ומעניינת. צוות המורים לא רק השכיל מתובנותיך, אלא גם התרגש וקיבל כלים ומשאבים חדשים כדי לסייע לתלמידים בהתמודדותם היומיומית. אנו מודים לך שוב מקרב לב ומקווים להמשך שיתוף פעולה בהדרכת קבוצת הורים. ישר כוח!