פורטל חינוך והוראה
  • לימודי חינוך
    • תעודת הוראה
    • לימודי חינוך באוניברסיטאות
    • לימודי חינוך במכללות
    • מושגים בחינוך
  • ייעוץ חינוכי
  • חינוך מיוחד
    • לקויות למידה
    • הוראה מתקנת
    • הפרעות קשב וריכוז
  • קורסים לגמול השתלמות
  • אינדקס החינוך
  • אודות
  • יצירת קשר
  • לימודי חינוך
    • תעודת הוראה
    • לימודי חינוך באוניברסיטאות
    • לימודי חינוך במכללות
    • מושגים בחינוך
  • ייעוץ חינוכי
  • חינוך מיוחד
    • לקויות למידה
    • הוראה מתקנת
    • הפרעות קשב וריכוז
  • קורסים לגמול השתלמות
  • אינדקס החינוך
  • אודות
  • יצירת קשר
הבנת הקונפליקט במזרח התיכון דרך משחק
לימודי הוראה וחינוך » מידע » הבנת הקונפליקט במזרח התיכון דרך משחק

הבנת הקונפליקט במזרח התיכון דרך משחק

החלטת האו"ם השבוע להעניק לפלשתינים מעמד של מדינה לצידה של מדינת ישראל, יחד עם מבצע עמוד ענן, גרמו גם לילדים בישראל להרגיש שיש כאן בעיה באזור בו אנו חיים. כיצד להסביר לילדים מה קורה כאן? כיצד לשתף אותם במתרחש מבלי ליצור איום או תחושה של סכנה?

 

החלטת האו"ם השבוע להעניק לפלשתינים מעמד של מדינה לצידה של מדינת ישראל, יחד עם מבצע עמוד ענן, גרמו גם לילדים בישראל להרגיש שיש כאן בעיה באזור בו אנו חיים. כיצד להסביר לילדים מה קורה כאן? כיצד לשתף אותם במתרחש מבלי ליצור איום או תחושה של סכנה? תנועת הערבות, תנועה א-פוליטית שמטרתה לעסוק בצדק חברתי, מציעה באתר שלה מגוון של משחקי חיבור, שאם הילדים ישחקו אותם, יבינו שאפשר להתחבר במקום להתחרות, לחבור לאחר במקום לראוות בו איום, ואולי לגדול תוך תחושה שגם את הסכסוך באזורנו אפשר לפתור בדרכים של שלום.

אדוה בר יהודה, מנהלת הדרכות הורים בתנועת הערבות, שהיא עובדת סוציאלית ומטפלת בפסיכותרפיה, מציעה להורים להפעיל בבית משחקי חיבור. המשחקים יכולים להיערך עם כמה ילדים, שכנים, חברים ואפילו רק בני המשפחה הגרעינית. ההורה הוא המנחה והילדים משחקים ביחד. בשלב הראשון אפשר להציע לילד משחק, כמו "גלגל הצלה" (את המשחק במלואו ומשחקים נוספים אפשר למצוא באתר תנועת הערבות). במהלך המשחק הילד מתחיל להבחין שאפשר להגיע לפתרון אם רק עוזרים לאחר. אפשר גם לצפות בקליפ שעוסק בחיבור. לאחר המשחק הילדים מדברים על תחושותיהם. ניתן לנצל את האינטימיות שנוצרה כדי לחזק את הקשר בין הילדים. כאשר יושבים מספר ילדים יחדיו, אפשר להשתמש בעקרונות השולחן העגול – אם כרגע אנחנו יושבים ומדברים כי שיחקנו והצלחנו ביחד, אפשר גם לפתור בעיות בעזרת הביחד הזה. החיבור בינינו הוא החשוב ביותר. לשיחה חשיבות רבה וראוי ללמוד כיצד לעשות אותה; לא סותרים את האחר, לא מתווכחים. אפשר להוסיף, להציע זווית ראיה אחרת, להביע דעה. מומלץ שההורה שמנחה את הדיון יסב את תשומת הלב של המשתתפים שלכל אחד יש דעה אחרת – כך הם יכולים להבין את האו"ם וכיצד הוא פועל. אם ישנה דילמה שצריך למצוא לה פתרון, בודקים את יעילות הפתרון שנבחר. לכל אורך התהליך אנחנו מבררים מדוע פעלנו כפי שפעלנו, מה בחרנו לעשות, למה דווקא וכו'. הצעות לפתרונות יכולות להעלות לא רק בהקשר למשחק שבחרנו לשחק אלא גם בהקשר לסיטואציה במזרח התיכון.

« פוסט קודם
פוסט הבא »
מחפש לימודים בתחום החינוך?
חינוך והוראה – מידע מקצועי
  • אינדקס החינוך (1)
  • הורים וילדים (113)
  • לימודי חינוך והוראה (891)
    • לימודי חינוך באוניברסיטאות (2)
    • לימודי חינוך במכללות (6)
    • מושגים בחינוך (4)
  • לימודי חינוך מיוחד (36)
    • הוראה מתקנת (4)
    • הפרעות קשב וריכוז (6)
    • לקויות למידה (9)
  • לימודי ייעוץ חינוכי (18)
  • עמוד הבית (5)
  • קורסים לגמול השתלמות (3)
אינדקס החינוך
שיתופי פעולה
  • אבחון adhd
  • קייטרינג טבעוני לאירועים בטבע
  • השכרת קרוואנים, קרוואן להשכרה – אוטוקרוואן
  • עיצוב סביבה לימודית ומרחבי למידה
  • ייעוץ זוגי מחירים, יועץ זוגיות ונישואין
  • פיזיותרפיסט פרטי ומכוני פיזיותרפיה
  • קייטרינג לאירועים קטנים מחירים
  • קייטרינג אסאדו כשר ועל האש לאירועים קטנים
  • אבחון דידקטי מחיר ומה זה דידקטי
  • קייטרינג גריל – קייטרינג בשרי לאירועים
קייטרינג בשרי המנגליסטים

קייטרינג בשרי המנגליסטים

גמול השתלמות למורה-גמולים
פורטל חינוך והוראה מקבוצת קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל 03-6354484/3 | תקנון האתר
Net-fix- בניית אתרים לעסקים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן