מחקר שנערך באוניברסיטת חיפה מצא, כי מערכת מציאות מדומה עשויה לסייע לילדים הסובלים מאוטיזם ללמוד לחצות כביש בצורה בטיחותית. לדברי עורכות המחקר, פרופ' תמר וייס ופרופ' נעמי יוסמן מאוניברסיטת חיפה, אימון באמצעות מערכת מציאות מדומה מאפשר לילדים האוטיסטים לרכוש יכולות שיקלו עליהם להיות עצמאיים. במסגרת המחקר למדו שישה ילדים אוטיסטים, בגילאי 7-12, במשך מספר חודשים, כיצד לחצות כבישים וירטואליים, להמתין להתחלפותם של רמזורים מדומים, ולחפש מימין ומשמאל מכוניות מדומות החולפות בכביש. הילדים הראו שיפור ניכר במהלך האימונים ואף סיימו בהצלחה את השלב האחרון של התוכנית. בשלב זה היה עליהם "לחצות" בצורה בטיחותית כביש וירטואלי, שבו נסעו במהירות כלי רכב רבים.
החוקרות ביקשו לדעת אם הילדים ישפרו את התנהגותם גם בסביבה האמיתית. לשם כך נבנה דגם של רחובות וכבישים במגרש החנייה של ביה"ס. הילדים נבחנו במבחן של חציית כביש בטוחה לפני הלמידה הווירטואלית ואחריה. החוקרים מצאו, כי שלושה מבין ששת הילדים שיפרו במידה ניכרת את יכולתם בעקבות האימון הווירטואלי, והצליחו לחצות בצורה בטיחותית גם את הכבישים שבדגם.