קורסים לגמול השתלמות והשתלמויות מורים לשנת שבתון
במסגרת הסכמי אופק חדש ועוז לתמורה, צריכים המורים להשתלם באופן קבוע. ההשתלמויות הן לצורך העבודה השוטפת, קידום בדרגות, שנת שבתון ועוד. ההשתלמויות מתבצעות במרכזי פסג"ה, באוניברסיטאות, במכללות להוראה, באמצעות מרכזי ההשתלמות של הסתדרות המורים וארגון המורים, בבתי הספר ועוד.
הפיתוח המקצועי של המורים, וההשתלמויות שהם צריכים במסגרתו, לעבור מבוססים על מספר עקרונות; למידה מתמשכת לאורך הקריירה ודגש על התמחות במקצועות ההוראה, פיתוח מקצועי בית ספרי ליצירת תרבות של ארגון לומד, הכשרה טרום תפקידית ובמהלך התפקיד של בעלי תפקידים, ושיפור איכות תהליכי ההוראה למידה הערכה.
תוכנית הפיתוח המקצועי של כל עובד הוראה תכלול את התחומים הבאים: תחום הדעת, תחום דידקטי-חינוכי, תחום ניהולי-ארגוני והעצמה אישית.
אגף המרכזים לפיתוח סגלי-הוראה, שבמינהל להכשרה, השתלמות והדרכה במשרד החינוך, הוא האחראי על נושא ההשתלמויות והכשרת המורים להוראה. זוהי יחידת המטה של מרכזי הפסג"ה הפרוסים ברחבי הארץ – 58 כיום. במרכזי הפסג"ה משתלמים המורים בשלל קורסים במהלך שנת הלימודים. בנוסף קיימים במרכזי הפסג"ה מרכזי משאבים, המספקים את כל אמצעי העזר להוראה בהם; מחשבים, סרטים, אמצעי המחשה, ספריות ועוד.
ההשתלמויות הן תלויות זמן ומספר שעות. למשל, השתלמות בטכנולוגיה בהוראה, אם בית הספר עובר ללמידה באמצעות אייפדים, מחייבת את מורי בית הספר בהכשרה רלבנטית. במסגרת זו ייתכן והמורים ייפגשו אחת לשבוע בבית הספר. אורך השתלמות שכזו הוא תוצר של החלטת הפיקוח, אולם היקף השתלמות המזכה בגמול הוא 112 שעות. מורה יכול להשתלם לגמול אחד בלבד בשנה. ייתכן והשתלמות שכזו תארך שנה, ייתכן שנתיים, ואז הגמולים לגביה יוגדרו בהתאם. אם מורה למד יותר מ-112 שעות, הוא יוכל לגרור את עודף השעות לשנת הגמול הבאה. בכל קורס לקבלת גמול השתלמות יינתן ציון. בקורס תהיה גם מטלה יישומית, שתפקידה לסכם את הנלמד בחומר התיאורטי ולשקף לתלמיד את מה שלמד.
מנהל בית הספר הוא המופקד על הפיתוח המקצועי של המורים שעובדים עמו. המנהל יאשר עם המורה את תוכנית ההתפתחות המקצועית שלו, יבדוק את ההלימה עם תוכניות בית הספר, ויבחן במקרה הצורך יחד עם המורה מועמדות לתפקיד בית ספרי. במקרה שכזה יצטרך המורה לעבור השלמות רלבנטית כמובן, כמו רכז חברתי.ההשתלמויות במסגרת קרן השתלמות, הנערכות במשך שנה אחת לשש שנים, מאפשרות למורה להעשיר את הידע ולפתח את השאיפות האישיות. במסגרת זו יכול המורה ללמוד קורסים שרלבנטיים לתחום ההוראה שלו מחד, אך לבצע גם שינוי מקצועי, ללמוד יעוץ חינוכי למשל. במשך שנת השבתון צריך המורה ללמוד בהיקף של 16 שעות שבועיות ולקבל אישור מהגורם האחראי, על הבחירות שלו.
קורסים, השתלמויות, הרצאות וסדנאות בחינוך
-
נוגה ספקטור – אמנות בפסיפס ובפיסול סביבתי
מידע נוסף -
מכון אבניים
מידע נוסף -
תוכנית אינטגרטיבית להכשרת מנחי קבוצות בגישות הוליסטיות ורוחניות
מידע נוסף -
מכון בן נון – השתלמויות למורים
מידע נוסף -
יובל השוקוהוליק
מידע נוסף -
הסדנא בכיכר
מידע נוסף -
הרצאות העשרה
מידע נוסף -
זמן איכות הסביבה
מידע נוסף -
חוויה ותוכן
מידע נוסף -
שיקוף
מידע נוסף -
המחלקה לתערוכות ניידות במוזיאון תל אביב
מידע נוסף -
הגן הסולארי – מרכז מבקרים
מידע נוסף -
אדיולוג
מידע נוסף -
אייל גורביץ – בית הספר למסחר בשוק ההון
מידע נוסף -
איב סנטר – לימודי קוסמטיקה
מידע נוסף -
המכוון
מידע נוסף -
פאזל תקשורת
מידע נוסף -
אודי בן סעדיה
מידע נוסף
מאמרים
מכללת לוינסקי; ביקוש חסר תקדים לתואר שני
כ-350 מורים נרשמו תוך חודש ימים לתוכנית חדשה ללימודי תואר שני בהוראה ולמידה במכללת לוינסקי, כך נמסר מהמכללה. נכון להיום,
יו"ר הות"ת; איחוד המכללות יאפשר תוכניות לימוד ומרצים טובים יותר
"אני לא חושב שיש הבדל מהותי בין בוגר תואר ראשון בחינוך, B.ed, לבין בוגר B.A", כך אמר יו"ר הות"ת,
יתרחב שיתוף הפעולה בין עיריית חולון ומכללת סמינר הקיבוצים
שיתוף הפעולה בין עיריית חולון ומכללת סמינר הקיבוצים והמכללה להוראת הטכנולוגיה יתרחב בתשס"ו. מעיריית חולון נמסר, כי השנה ישולבו 480