"התוכנות אותיות הפלא ותולעת ספרים נולדו מתוך הצורך שלנוכאמהותלסייע לילדינולהתגברעל המכשולים ברכישת הקריאה", ספרה רחל שני יוצרת אותיות הפלא. "כאשר בתי רותם סיימה את כתה א', הבחנו כי היא מתקשה בקריאה. לא ויתרנו, ועם הרבה אהבה, סבלנות ותושיה התגברנו על הקושי במהלך החופש הגדול."
"כאשת מחשבים, החלטתי לעשות מעשה ולכתוב תוכנה שתסייע לאלפי הורים ומורים להקנות את הקריאה לילדים המתקשים בכך.
ללאה שמולובסקי, אשר פיתחה את תוכנת "תולעת ספרים", סיפור דומה. גל בנה התקשה מאוד להגיע לשטף קריאה. לאחר חודשים של תסכול, פותח אב טיפוס לתוכנה המאתגרת את הילד להאיץ את מהירות הקריאה שלו.
כמענה לצרכים שעלו מהשטח, גובשה התוכנית "גשר לקריאה", המשלבת הוראה באמצעות שתי התוכנות. בתי הספר הרוכשים את התוכנית מקבלים עזרה בבניית קבוצות קריאה הומוגניות והנחייה בהתאמת תכנית הלימוד. העבודה יעילה, ממוקדת והתוצאות לא מאחרות לבוא.
התוכנית "גשר לקריאה", המופעלת כבר במספר בתי ספר בצפון, מבוססת על מספר עקרונות:
· המורה מלמדת בקבוצה של כחמישה ילדים סביב מחשב, מסך של מקרן או לוח חכם.
· התכנים מותאמים לרמת התלמידים
· תדירות השיעורים – לפחות חצי שעה כל יום
· האווירה בקבוצה חיובית ומהנה.
בשלב רכישת אבני היסוד מתמקדים באותיות הפלא, ואילו בשלב רכישת שטף הקריאה בתולעת ספרים.
סיפור הצלחה: נועם (שם בדוי), תלמיד כתה ד' בבית ספר בו מופעלת תכנית "גשר לקריאה", נמצא בקבוצת המתקשים ביותר. למרות גילו והאינטליגנציה שלו, עדיין לא הכיר את כל האלף-בית.
תוך כדי משחק באותיות הפלא קלט את עיקרי האלף-בית, ועכשיו הוא מסוגל לקרא ולכתוב סיפורים קצרים ב"מחברת המדברת". לנועם יש חוש הומור מפותח והסיפורים שלו משעשעים ומרגשים. התוכן פחות חשוב, מה שבאמת חשוב זה הברק בעיניו בעקבות חווית ההצלחה!
שתי התוכנות הוצגו ביריד בנושא לקויי למידה, ב-12.1.2012, במרכז לישראל יפה, בתל אביב.