עם פתיחת מושב הכנסת, נערך "ארגון גני הילדים הפרטיים בישראל", לקראת יישום החוק לפיקוח על מעונות היום, במסגרתו יחויבו בעתיד גננות בגנים לגיל הרך להיות בעלות תואר אקדמאי. לקראת הצבעה שלישית על החוק, הארגון מתאים עצמו גם במישור האקדמאי במסגרת תכנית הלימודים הייחודית לו ולמכללה האקדמית בית ברל.
במסגרת שתוף הפעולה, מציע "ארגון גני הילדים הפרטיים בישראל", הכולל כ-880 גנים ברחבי הארץ, תוכניות לימודים ייחודיות לקראת תואר ראשון בחינוך והשתלמויות עבור גננות מהמגזר הפרטי. המכללה האקדמית בית ברל מציעה לגננות קורסים לקראת תואר ראשון, לימודי הסמכה למטפלות, לימודי תעודה לגננות לגילאי לידה עד 3 וקורסי העשרה נוספים. מרבית הקורסים הינם במתכונת של לימודי ערב, מה שמאפשר לגננות להמשיך לעסוק במקצוען, תוך כדי ההשתלמות וההכשרה האקדמית.
בימים אלה מסיים את לימודיו המחזורהראשון בו למדו 25 סטודנטים. השנה יחלו שני מחזורים נוספים, שימנו 100 גננים וגננות. השנה לקראת יישום החוק לפיקוח על מעונות היום, במסלול המשותף לארגון ולמכללה, יתווספו תכניות וקורסים נוספים שבעתיד, במסגרת החוק, יידרשו מכל גננת. במסגרת הלימודים השנה ילמדו הסטודנטים קורסים בנושא "בריאות הילד", "תזונת הילד", "פסיכולוגיה לגיל הרך" ו"טיפול בילדים בעלי צרכים מיוחדים".
מסלול ההכשרה ימשך כשנתיים בהם יצברו הסטודנטים 700 שעות אקדמאיות וכן פרקטיקה מעשית. המרצים במסלול חינוך זה, כולם אנשי אקדמיה.
יש לציין כי עבור גננות מוסמכות וגננות בכירות שעות הלימודים ייחשבו לשעות אקדמאיות שנצברות לתואר ראשון.
לדברי שולמית ביסמנובסקי, יו"ר ארגון גני הילדים הפרטיים בישראל, "שיתוף הפעולה עם המכללה האקדמית בית ברל נולד בעקבות חזון הארגון לקדם את הגננות החברות בו באמצעות קורסים אקדמיים מקצועיים להרחבת עולם הידע שלהן בתחומן, תוך התקשרות עם גוף אקדמי. לראשונה בישראל תינתן לגננות בעלות ותק וניסיון עשירים, האפשרות לתת לו אסמכתא בצורת תואר אקדמאי וכן להכין עצמן ליום בו יאושר חוק הפיקוח על מעונות היום בכנסת".
אורית מיוחס, ראש המסלול להכשרת מחנכים לגילהרך, המכללה האקדמית בית ברל : "רוב המחקרים העוסקים בגיל הרך מצביעים על התקופה הזו כקריטית ביותר להתפתחות הקוגניטיבית, הרגשית והחברתית של האדם ולכן יש להשקיע את מירב המאמצים והמשאבים בגיל הזה ובאיכות החינוך. חשוב שהדמויות המחנכות במסגרות הציבוריות תדענה ותלמדנה את המאפיינים ההתנהגותיים והקוגניטיביים של הילדים וירכשו ידע מתאים שמגיע ממתן הכשרה מסודרת והדרכה לעוסקים בחינוך. האחריות שלנו כמבוגרים זה לדאוג לכך שדור העתיד יקבל את החינוך הטוב ביותר ולכן אני מברכת על היוזמה לגבש מערכת פיקוח מדינית על גני ילדים החל מגילאי לידה".