החלטת האו"ם השבוע להעניק לפלשתינים מעמד של מדינה לצידה של מדינת ישראל, יחד עם מבצע עמוד ענן, גרמו גם לילדים בישראל להרגיש שיש כאן בעיה באזור בו אנו חיים. כיצד להסביר לילדים מה קורה כאן? כיצד לשתף אותם במתרחש מבלי ליצור איום או תחושה של סכנה? תנועת הערבות, תנועה א-פוליטית שמטרתה לעסוק בצדק חברתי, מציעה באתר שלה מגוון של משחקי חיבור, שאם הילדים ישחקו אותם, יבינו שאפשר להתחבר במקום להתחרות, לחבור לאחר במקום לראוות בו איום, ואולי לגדול תוך תחושה שגם את הסכסוך באזורנו אפשר לפתור בדרכים של שלום.
אדוה בר יהודה, מנהלת הדרכות הורים בתנועת הערבות, שהיא עובדת סוציאלית ומטפלת בפסיכותרפיה, מציעה להורים להפעיל בבית משחקי חיבור. המשחקים יכולים להיערך עם כמה ילדים, שכנים, חברים ואפילו רק בני המשפחה הגרעינית. ההורה הוא המנחה והילדים משחקים ביחד. בשלב הראשון אפשר להציע לילד משחק, כמו "גלגל הצלה" (את המשחק במלואו ומשחקים נוספים אפשר למצוא באתר תנועת הערבות). במהלך המשחק הילד מתחיל להבחין שאפשר להגיע לפתרון אם רק עוזרים לאחר. אפשר גם לצפות בקליפ שעוסק בחיבור. לאחר המשחק הילדים מדברים על תחושותיהם. ניתן לנצל את האינטימיות שנוצרה כדי לחזק את הקשר בין הילדים. כאשר יושבים מספר ילדים יחדיו, אפשר להשתמש בעקרונות השולחן העגול – אם כרגע אנחנו יושבים ומדברים כי שיחקנו והצלחנו ביחד, אפשר גם לפתור בעיות בעזרת הביחד הזה. החיבור בינינו הוא החשוב ביותר. לשיחה חשיבות רבה וראוי ללמוד כיצד לעשות אותה; לא סותרים את האחר, לא מתווכחים. אפשר להוסיף, להציע זווית ראיה אחרת, להביע דעה. מומלץ שההורה שמנחה את הדיון יסב את תשומת הלב של המשתתפים שלכל אחד יש דעה אחרת – כך הם יכולים להבין את האו"ם וכיצד הוא פועל. אם ישנה דילמה שצריך למצוא לה פתרון, בודקים את יעילות הפתרון שנבחר. לכל אורך התהליך אנחנו מבררים מדוע פעלנו כפי שפעלנו, מה בחרנו לעשות, למה דווקא וכו'. הצעות לפתרונות יכולות להעלות לא רק בהקשר למשחק שבחרנו לשחק אלא גם בהקשר לסיטואציה במזרח התיכון.