המורים למדו להכיר את שפת התלמידים
כדי לפתור את בעיית חוסר התקשורת בין מורים ותלמידים וללמוד את "שפת התלמידים", יצא לאחרונה צוות המורים של תיכון אנקורי לשני ימי היערכות בירושלים. נושא ימי ההיערכות היה "שפות שונות – לדעת, להכיר, להקשיב". במסגרת הפעילות חולקו המורים לקבוצות משימה. כל אחת מהקבוצות ביקרה בשכונה אחרת בירושלים, שלה תרבות ומנהגים ייחודיים. בסוף יום הפעילות התבקשה כל קבוצה להעביר לשאר המורים את השפה, המנהגים והמושגים החדשים שאותם רכשו חבריה בשכונה.
בהמשך השתתפו המורים בסדנת פסיכודרמה, של הפסיכולוג יאיר בונוויט, שבה הוצגו בפניהם משמעויות שהתלמידים מייחסים לשפה שבה משתמשים כלפיהם המורים. בסדנה נוספת למדו המורים מילים ומושגים משפת התלמידים.
בגליל; קבוצת יזמים צעירים יהודית וערבית
גם השנה תפעל קבוצת "יזמים צעירים" משותפת לתלמידים מתיכון אורט הורביץ בכרמיאל ומתיכון שאהור במג'דל כרום. בשנת הלימודים הקודמת הקימו התלמידים שהשתתפו בתוכנית חברה עסקית שבה פיתחו בצוותא מוצר. המוצר היה גרביים עם כיס צד ולחצנית, המעניק מקום לאכסון. התלמידים הצליחו בפיתוח ובמכירת המוצר. בביצוע הפרויקט סייעו קרן אברהם, הפועלת לעידוד דו קיום יהודי-ערבי, חברת דלתא, בנק לאומי ומכללת בראודה. השנה תממן קרן אברהם תוכנית המשך לפרויקט.