"למה שילדים לא ילמדו מה זה כסף בצורה מסודרת בביה"ס?" שואלת רינה קליין, אם לשלושה מתבגרים, ש"מוצצים את דמה", כמו שהיא מגדירה, ומתכוונת לארנקה. לדבריה, כחלק מההכנה לחיים שביה"ס עוסק בה, כמו חינוך מיני, כישורי חיים, מסעות לפולין ועוד, צריך גם להקנות לילדים מושגים בסיסיים בכלכלה ישראלית, בכלל, ובניהול הכספי האישי, בעיקר.
ואכן, קליין לא לבד, והורים רבים מתלוננים על כך שהנושא לא מטופל במערכת החינוך, ועליהם "להיאבק" לבדם בילדיהם בתחום זה.
כיון שהנושא עולה בכל בית, מצאנו לנכון להיות אנשי בשורה; לפני כשנתיים הועלתה לראשונה הצעה של משרד החינוך למסד חינוך פיננסי בבתיה"ס. הכוונה היתה להעניק לילדים מידע בסיסי שעניינו כסף, צרכנות נבונה, מושגים ראשוניים בעולם הכלכלה, כמו מה זה בנק, משיכת יתר, נגיד בנק ישראל ועוד.
בטקס רב רושם הכריזו שרת החינוך דאז, יולי תמיר, יחד עם משרד האוצר, על התוכנית החדשה. בינתיים החלו להפעיל את התוכנית במתכונת ניסויית בכמה בתי"ס, והשנה הודיע משרד החינוך על הפעלתה במספר מצומצם של מוסדות חינוך.
ישראל אגב אינה ייחודית בעניין, ויש מדינות, כמו בריטניה, שהנושא כבר עלה בהן מזמן.
כתבה שפורסמה בעיתון הגרדיין הבריטי (http://www.guardian.co.uk/education), דיווחה על עצומה באתר האינטרנט הבריטי Mumsnet. את העצומה יזמו הורים ובעלי מקצוע העוסקים בצרכנות.
העצומה דורשת ממשה"ח הבריטי לשלב חינוך כלכלי-מעשי בתוכנית הלימודים הבסיסית. מחברי העצומה סבורים, כי יש ללמד חינוך פיננסי את התלמידים בגילאי 5-16, החל מנושאים הרלבנטיים לתלמידים בחיי היום יום, כמו דמי כיס, ועד לנושאים שחשובים לעתידם, כמו חיסכון פנסיוני.
בסקר, שנערך בקרב 8,000 מתושבי הממלכה הבריטית, תמכו 97% מהמשתתפים בחינוך שכזה בבתיה"ס. 3% בלבד ציינו כי זהו תפקידם של ההורים.