"לשחק באמ"ת" הוא משחק קלפים חדש שפותח על ידי שלי זאנטקרן ונעמי דותן מתוך עבודתן הקלינית ומבוסס על השיטה הקוגניטיבית-התנהגותית. המשחק מעודד את הילדים לחשיבה על תגובתם לאירועים שקורים בחייהם ולהתמודדות עם קשיים פסיכולוגיים כמו חרדות, פחדים, דיכאון, התפרצויות זעם, דימוי עצמי נמוך וקשיים אחרים. דרך המשחק לומד הילד שביכולתו לבחור ולשנות את המחשבות ואת הרגשות הקשורות לבעיותיו.
המשחק מציע מגוון רחב של התרחשויות שהילד מכיר מחייו כמו איחור לכיתה, זריקת חיסון מתקרבת או אינטראקציות שונות עם ילדים. מנגד מוצעות אפשרויות רבות של מחשבות כמו פחד, קנאה, כעס, שמחה, אהבה ודרכי תגובה. הילד לומד שבאפשרותו לחשוב ולהגיב בדרך שיבחר על כל אירוע חיצוני שמתרחש.
המשחק מתאים להורים למשחק מהנה עם הילדים וכן ככלי עבודה נוסף והעשרת "ארגז הכלים" של מטפלים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, יועצים חינוכיים, מאמנים, מנחי קבוצות, דרמה ותרפיסטים.
"לשחק באמ"ת" מבוסס על עקרונות ההתערבות ההתנהגותית-קוגניטיבית CBT ששמה דגש על שינוי דפוסי החשיבה המפריעים להתמודדותנו הרגשית וההתנהגותית. הנחת היסוד בגישה זו היא כי האירועים בחיינו, חיוביים או שליליים כאחד, אינם קובעים באופן בלעדי את התחושות, הרגשות ההתנהגות שלנו, אלא מתוּוכים ע"י המחשבות שלנו. שמו של המשחק נגזר ממודל אמ"ת – אירוע, מחשבות, תגובות.על פי גישה זו על מנת לשפר את ההתמודדות עלינו קודם כל לאתר את דפוסי החשיבה המכשילים והמזיקים, לבחון את הקשר בניהם לבין התגובות הרגשיות ועוצמתן ודרך ההתנהגות. לאחר שאיתרנו את דפוסי החשיבה המכשילים נוכל לנסות לשנותם באמצעים שונים בין היתר ע"י שינוי הדיבור הפנימי לדיבור חלופי יעיל יותר אשר יוביל לתגובות רגשיות והתנהגותיות מתונות ומסתגלות יותר.
לשחק באמ"ת – משחק המסייע לילדים להתמודד עם קשיים פסיכולוגיים-התנהגותיים
המשחק מעודד את הילדים לחשיבה על תגובתם לאירועים שקורים בחייהם ולהתמודדות עם קשיים פסיכולוגיים כמו חרדות, פחדים, דיכאון, התפרצויות זעם, דימוי עצמי נמוך וקשיים אחרים.