מתי להתחיל להקנות לילדים מיומנויות חברתיות? האם ניתן בכלל להקנות אותן או שהן נלמדות ונרכשות כמו כל מיומנות אחרת? האם הן תוצר של אופי? חיקוי הסביבה? למידה?
שני ספרים חדשים מתייחסים לנושא. האחד; "חברות פורחת", ספר לקטנים – לגילאי 4-6. הספר, שכתבה לאה ברב, עוסק באהבת הטבע ותוך כדי כך מלמד את הקורא הצעיר את עקרונות החיים. בספר מוקנות תכונות אנוש לפרחים תוך כדי תאור סיטואציות חברתיות מחיי הילד. הרקפת הביישנית והכלנית היפה מלמדים את הילד על העולם שבו אנו חיים, עולם שבו הילד נדרש להתמודד מדי יום על הזכות להיות אוהב ונאהב, לסייע לזולת, ולהיות ישר עם עצמו ועם הסביבה. בנוסף לסיפור עצמו, יש בספר מילון פרחים עם תמונות ושמות הפרחים שבספר. בחברות פורחת 24 עמודים, מחירו 46 ₪, הוא יצא לאור בהוצאת אוריון, וניתן להשיגו בכל חנויות הספרים.
הספר השני; "משפחה במחשבה תחילה" הוא ספר להורים. הספר מכיל כלים וכן דרכי חשיבה ופעולה, המבטיחים שיפור מיומנויות הוריות בהתמודדות היום יומית. המחברת, אילנה שניר, היא יועצת חינוכית ומשפחתית. הספר עוסק במתן פתרונות מעשיים להתמודדות עם שאלות המעסיקות הורים רבים, כמו: איך קורה שאנשים מוכשרים ומוצלחים הופכים להורים לא מרוצים, מבולבלים וחסרי אונים? כיצד קורה שאותם הורים מסוגלים להתמודד במקום עבודתם עם סמכות, עם גבולות ועם קבלת החלטות, אולם נתקלים בקושי לנהוג כך בנושאים הקשורים בחינוך ילדיהם?
החידוש של הספר הוא "ארגז הכלים" המוצע בו. הספר מיועד גם להורים לילדים צעירים וגם להורים למתבגרים שמרגישים "שעשו כבר הכול". הספר יצא לאור בהוצאת אוריון, מחירו 79 ₪, וניתן להשיגו בחנויות הספרים ובאתר ההוצאה לאור.